Neuschwansteinblick

4 augustus 2018 - Schwangau, Duitsland

Ons bezoek aan Corina en René woensdag liep dankzij hun hartelijke gastvrijheid uit op een logeerpartijtje. Je zal daar maar wonen! René woont met een paar andere mensen in een prachtig oud huis op een helling met uitzicht op een klooster en de Alpen. Het ligt aan een rustig weggetje en het allerleukste vonden wij het verborgen paradijsje vlakbij het huis: een waterval met bekken waar je heerlijk onbespied kan zwemmen. Verder was het heel gezellig met elkaar en hebben we de middag heerlijk verlummeld.
Donderdag ging het weer verder en bereikten we na een paar pittige klimmen Oostenrijk. We wilden nog gaan kamperen in Sankt Margarethen in Zwitserland, maar die camping zag er vreselijk uit, dus verder fietsen dan maar. Ineens stond daar, langs de Rijn het grensbord Republik Österreich. Op Google Maps vonden we al snel een camping in Dornbirn, de goedkoopste tot nu toe (€4,00), waar we ondanks een rumoerige clan van Roma, best lekker sliepen. En gisteren waren we net na de middag dan al weer Duitsland. Het kostte wat moeite. We dachten makkelijk bij de Bodensee-Königsseeroute (we zijn nu op weg naar de Königssee) te komen, maar de fietsroute die ons erheen moest leiden bleek, in tegenstelling tot op de kaart, geen zijwegen te hebben en we raakten steeds verder van waar we heen wilden verwijderd. Met een omweg vonden we dan het eerste bordje van de route en sinds gistermiddag zijn we dus echt op weg naar de Königssee.

Op het moment vertoeven we op een rustige kleinschalige camping bij de boer, in het plaatsje Horn, tussen Füssen en Schwangau. Wat een verademing na alle drukke campings van de afgelopen week. We zijn vandaag weer langs veel campings gefietst en allemaal waren ze volgepropt. We hadden het er al over dat we een rustige camping wel konden vergeten en dat we misschien maar weer eens in een hotel zouden gaan slapen. Door een stom toeval (we snapten de aanwijzingen van Google maps niet goed) kwamen we bij een Gästehaus mét kampeerveldje. Kamperen? Geen probleem. Wollen Sie morgens Frühstück? Wordt verzorgd. Uitzicht op een koeienwei, de bergen en de kastelen Hohen Schwangau en Neuschwanstein. Wat wil een mens nog meer. Nou, lekker eten bij een Landwirtschaft met een lekker Weizenbier natuurlijk. Geen probleem, allemaal ruimschoots voorhanden in het dorp. Terwijl we op de camping nog wat drinken kunnen we meegenieten van de Beierse hoempaklanken van het dorpsfeest in Schwangau (we zagen op weg naar het restaurant op het podium de Hammerschmidtgesellen al gedanst worden). Morgen blijven we hier nog een dagje uitpuffen en Füssen bewonderen.

1. Monique:
    5 augustus 2018
    Dat klinkt, op een enkel akelig pechje na, heerlijk mannen! Viel spas!X
  2. Olga:
    5 augustus 2018
    Leuk, hoor! Veel plezier!
  3. Helga:
    10 augustus 2018
    Alles goed daar. Waar zitten jullie momenteel? Toch niet weggewaaid of geregend. Dat is in ieder geval niet te hopen. Tot horens en veel plezier verder.