Als een god in Frankrijk

22 juli 2018 - Chatin, Frankrijk

Sinds vrijdag zijn verblijven we op l'Huis Préau, een prachtig landgoed voor creatieve vakanties in de Morvan, vlakbij Château Chinon. (http://preau.nl) Hier werkt Robert Jan (een vriend van ons) vier weken en toen we dat vlak voor de vakantie van hem hoorden leek het ons leuk om de route ietsje te verleggen en een ontmoeting te organiseren.
Dat is niet alleen gezellig, maar ook handig. RJ heeft namelijk de landkaarten die we vanaf de Morvan nodig hebben naar hier meegenomen. En wij kunnen de spullen en kaarten die we niet meer nodig hebben bij hem achterlaten.
En we mogen voor een leuk prijsje gewoon tussen de andere gasten verblijven met ons tentje.

Het is hier zo leuk dat we gisteren besloten om hier een paar dagen te blijven om uit te rusten.
Vrijdag was het nog een beetje onwennig. We kwamen aan vlak voor de afscheidsavond en er heerste een uitgelaten ons kent onsstemming. Na een dag eenzaam fietsen vonden we het wat lastig om aan te sluiten, maar we hebben lekker op een afstandje alle drukte geobserveerd. Af en toe kwam Robert Jan tussen zijn werkzaamheden door, gezellig bij ons zitten.
Gisteren was het heel anders. Nadat alle gasten waren vertrokken na het ontbijt werd het stil op het terrein en konden we rustig kennis maken met de collega's van RJ. Met RJ en zijn vrienden, die op l'Huis Preau wonen, zijn we even naar Château Chinon geweest en we hebben nog wat gewandeld door het prachtige landschap. Na vijven kwamen de nieuwe gasten. Wij waren inmiddels wat meer geland en met de nieuwe mensen was het veel makkelijker contact maken, omdat iedereen in de contactmaakstand stond.
We leven hier als een god in Frankrijk. We worden goed verzorgd en hoeven niets zelf te regelen. We mogen met alle maaltijden mee-eten, er is de hele dag koffie en thee. We kunnen drankjes uit de koelkast pakken en we hebben leuk contact met diverse gasten en medewerkers. Bovendien kunnen we zo de was schoon en droog uit de machine halen. Vanochtend naar een brocantemarkt geweest (leuke glaasjes gekocht!) en nu zitten we in de schaduw te relaxen.
Morgen verwachten we uitgerust en aangesterkt weer op weg te gaan. Van hieruit fietsen we naar het Oosten richting Zwitserland. Zo meteen gaan we de route door de Jura kiezen.

1. Olga:
    klinkt heerlijk!
  2. Petra:
    22 juli 2018
    Ben wel benieuwd hoe jullie die glaasjes gaan vervoeren ..... klinkt verder heeeeeerlijk! Laat je maar lekker in de watten leggen 💋
  3. Hans Koning:
    Klinkt meer als een leven als de Koning van Frankrijk 😁
    Geniet van de Jura en straks van Zwitserland.
  4. Helga:
    25 juli 2018
    Hé, Mark. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. En maak er samen een gezellige dag van. Dikke kus en veel plezier.
  5. Willy en Debora:
    25 juli 2018
    Hoi Mark,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ook namens Debora.