Voila la France!

10 juli 2018 - Callac, Frankrijk

Hieronder het tekstje dat we gisteren schreven, maar we hadden geen bereik op de camping. Hierbij alsnog! Oh en bedankt voor alle leuke en lieve reacties die we steeds krijgen! 😘

Vanmorgen zijn we vanuit Plymouth met de boot in Roscoff (Bretagne). aangekomen. En ineens is alles anders. Onze tellers en telefoons geven weer dezelfde tijd aan, we rijden weer aan de rechterkant van de weg en we betalen weer met euro's.
Maar we missen Good Old England 🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿 ook.
Wat een prachtige twee weken waren het. Wat hebben we veel gezien en wat hebben we enorm geboft met het weer.
In totaal fietsten we in Engeland 12 etappes, goed voor in totaal 920 kilometer. We hebben 2 rustdagen gehouden. En zo enorm veel verschillende landschappen en plaatsen mogen zien. Prachtige steden als Cambridge en Oxford. Ook Plymouth had een bijzonder soort charme. Een soort Britse variant van Rotterdam (ook gebombardeerd in WO2) met oude en nieuwe stukken. Maar het meest hebben we genoten van het Engelse platteland in Wiltshire, Dorset en Devon, met als laatste hoogtepunt onze route dwars over de Dartmoor, afgelopen zaterdag. Veel leuke ontmoetingen. Britten zijn erg gezellig. Ze maken graag een praatje en een grapje. Regelmatig werd ons gevraagd wat we voor trip aan het maken zijn. Gisteren nog in de wachtrij voor de boot met andere fietsers die stonden te wachten en een groep motorrijders die ook moesten wachten. We kregen een heel gesprek over versnellingen, techniek en reizen. Het werd steeds joliger en het mondde uit in een soort plagerig 'De Motormuizen tegen de Fietshamsters'. Vervolgens was het dan weer gezellig om elkaar aan boord tegen te komen en om vanmorgen druk naar elkaar zwaaiend van boord te rijden.
Voor ons was het mazzel dat we toch nog een hut konden bemachtigen. Dat was ons online niet gelukt. Bij aankomst aan boord ons meteen op de wachtlijst laten zetten en met succes: een hut voor de halve prijs! Daardoor relatief goed geslapen en vandaag toch onze eerste kilometers door Frankrijk gefietst. Nu op een heerlijke kleine stille camping bij Le Cloître Saint Tregonnec. Gelukkig gerund door een leuke Engelse dame, zodat we talig nog even kunnen afkicken.

1. René:
    10 juli 2018
    Dat gaat snel. Veel plezier in FR!
  2. Monique:
    Geniet van Frankrijk!
  3. Liesbeth:
    10 juli 2018
    Heerlijk! Hier wordt nog hard gewerkt en afgeteld tot onze reis. Maar door jullie verhalen, voel ik me toch ook een beetje op vakantie. Ik zet de tour de France aan, kijken of ik jullie zie 😁😘
  4. Helga:
    10 juli 2018
    Nou leuk om te lezen. Tot de volgende keer en een leuke voortzetting van de vakantie.
  5. Hans Koning:
    10 juli 2018
    Veel plezier in Frankrijk. Ik hoop wel dat Frankrijk morgen met een WK-kater wakker wordt 😁😎 Doe voorzichtig en geniet van jullie prachtige fietsavontuur.
    Liefs en groetjes,
    Sandra en ik
  6. Guus Madern:
    11 juli 2018
    Leuk om jullie zo te volgen, Co, Mark!
    Herken jullie goede ervaringen met Engeland heel goed (dat mooie weer uitgezonderd dan :-). Een heerlijk land! Maar Bretagne is ook weer prachtig. Goede voortzetting van jullie reis daar en veel plezier!
    Groeten vanuit Kroatië,
    Guus & Lisette
  7. Helga:
    12 juli 2018
    Hé, alvast gefeliciteerd met je broer. En jij bent binnenkort ook jarig. Alvast een prettig weekend en gefeliciteerd.
  8. Bas Hendrix:
    13 juli 2018
    wat leuk om jullie avontuur zo te volgen. Heerlijk! Geniet ervan en ik ben benieuwd naar je volgende avonturen.